Skräck.

Hej!

Dagens inlägg blir lite annorlunda, tänkte lista mina absoluta skräckfavvisar.
Nu kommer jag säkert att missa nån jättebra som jag kommer att tänka på sen
när jag redan loggat ur och är på jobbet.
Presic som sandra, letar jag efter den perfekta skräckfilmen och har alltid gjort
Det! Men vi har liksom inte lyckats hitta en skräckis som gjort oss riktigt rädda..
Sådär rädda att man blirit riktigt påverkad av den.
Dock har jag mina favvisar som jag vart lite rädd för när jag såg dem första gången.
Okej! Här kommer min 10 lista på dom bästa skräckisarna!

10. The sixth Sense
Egentligen tycker jag inte att den här filmen är så läskig, men den har en atmosfär som jag injte skulle vilja känna hemma när jag är ensam!
Sedan tycker jag om handlingen i den eftersom det antagligen kan gå till så.



9.   Poltergeist
Mysig skräckfilm om en familj vars dotter upptäcker mystiska röster i bruset på tv:n. Rätt obehaglig dock när sonens jävla docka börjar leva huuuu.

8.   The mist
Gillar skräckisar där man inte vet vad det är som göms. När man inte vet VAD det är man ska vara rädd för.

7.   The babysitter
Är nog inte så många som sett denna? Hursomnhelst är den annorlunda och väldigt OBEHAGLIG. Handlar om en ung tjej som söker ett jobb som barnvakt. Det skumma  är att den enda som svarar på anonnsen är en gammal gubbe som verkar veta allt om henne. Men vad gör man om man är ung och behöver pengar?

6.   The exorcism of Emily Rose.
Sjukt spännande film om Emily som blev besatt av djävulen i"Exorcisten".

5.   Paranormal Activity
Jag är nog den enda som verkligen gillade den här filmen!  Den är filmad med en vanlig hemmakamera, och det är det som jag tycker är väldigt skrämmande. Sedan tänker jag mig in i ifall det skulle vara mitt hus. Sjukt bra film tycker jag!

4.   Fragiles
Barnhems skräckis med Calista Flockheart. Tror inte att denna har fått så mycket uppmärksamhet, men jag gillade den skarpt!

3.   Nightmare on Elmstreet
Ush denna såg jag när jag var kanske 14 första gången. Fan va rädd jag vart! Den läskigaste scenen är ju när Freddy kommer gåendes i gränden med 20 meter långa armar. Näe obehag. Nuförtiden blir jag inte så rädd för denna, men det satte sina spår!

2.   The Gift
Obehag i massor! Den är samtidigt ganska vacker. vilket gör den ännu mer obehaglig. Älskar Cate blanchett i denna! Hon passar så bra! Hennes visioner av framtiden kan vara ganska störda.



1.   Amityville Horror (nya)
Grattis! Amityville vann denna gången. Jag tycker den är jättebra! Familj är lycklig, familj flyttar in i stort hus som ingen vill ha, Familj är lycklig i huset, Pappa bosätter sig i källaren, pappa lyssnar på röster, pappa galen! Låter ganska klyshigt, men faktum är att det är baserat på en verklig historia.


Kommentarer
Postat av: Lisa

om du vill se en riktigt obehaglig film så se Eden Lake, den är liksom.. js jag vet inte vad jag ska säga. den är otäck! Se den, men gärna inte själv..

2010-07-26 @ 14:34:59
URL: http://dearmcfadden.blogspot.com
Postat av: Lindah

Vi måste ta en skräck kväll Elin!! Hör av dig!

2010-07-26 @ 19:30:17
URL: http://lindamedh.blogg.se/
Postat av: MissMagicGirl

Bra lista! Du skriver om filmerna precis på det sättet som gör en intresserad. Utan att avslöja för mycket utan bara några detaljer som gör en nyfiken. ^_^

Jag börjar inse att jag inte sett så många skräckisarna. Måste bättra mig på det området! Ska absolut kolla in Amityville Horror nu. Dock inte ensam.... °_°

2010-07-27 @ 01:10:03
URL: http://missmagicgirl.wordpress.com/
Postat av: Nina

Usch, jag hatar sjätte sinnet! försökte titta på den förut men de tog inte så lång tid innan jag stängde av och sen drömde mardrömmar! :P iofs va jag väl mycket yngre då, men iaf, den vill jag inte försöka se igen!:P

2010-07-28 @ 10:33:57
URL: http://ninafj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0