Tänk om...

Fick ett sms av Nina igår som gjorde mig ganska ställd. Hennes mammas nya mans dotter undrade om jag ville ta en av deras Shih tzu valpar då den inte gick att sälja pga ett balansfel på högra bakbenet. Jag är ganska medveten om att jag har stora planer för i år och det är också i år som jag har lovat mig själv att uppfylla en dröm, stor eller liten spelar ingen roll. Jag vet att jag egentligen inte har tid för en liten krävande hundvalp. Men när man får ett sånthär erbjudande så börjar man ju såklart att tänka på alla möjligheter man kan. Alla fördelar, och nackdelar. Jag började med att kolla upp lite allmänn fakta om rasen och det visar sig att det är en ganska tidskrävande ras. Pälsen måste kammas och skötas om vare dag... bara det liksom. Och eftesom det löper stora rister att få ögoninflammation så måste man ge den ögondroppar regelbundet. Lägga några prommenader, innomhus olyckor och såklare n massa kärlek på det... Så vet jag själv att vi inte har tid för en liten vovve. Men jag måste ändå prata om det med stefan först! Han kanske mirakulöst kommer säga "Jaaa vilken bra idé!" ;) haha.....



Hjälp va söta dom är!!!

XOXO Elin

Kommentarer
Postat av: N

De är så himla söta! Jag ville också ha en lurvboll men Johan ville ha mer "hund" än en liten söt lurvig sak;) Tror egentligen inte du hittar så många nackdelar. Du får inte leta efter dem!!

Man kommer lätt in i en rutin...och de ger så mycket kärlek:)

Jag har ju TVÅ knasbollar hemma:) (Pixie vill ha en till kompis)

2011-02-02 @ 12:18:31
URL: http://natalierc.blogg.se/
Postat av: annso

Ja elin dom är jätte söööta! Mina föräldrar har ju två hundar varav ena är en blandning av shih tzu och lahs apso och den är faktiskt inte så krävande som man kanske tror=) Visst pälsen är ju viktig att sköta så att dom inte får en massa otäcka bollar, men mamma o pappa klipper rocky(som han nu heter:)) under vår och sommarmånaderna men behåller pälsen under vinterhalvåret. Dom är väldigt lugna i temperamentet men även lekfulla. Nu är rocky inte spec. förtjust i barn haha men är annars jätte snäll o go! MEN som alla hundar behöver man ju ge dom en massa tid såklart. Dom måste ju ut o rastas o lekas av osv så klart inte är det lätt i våran ålder kanske=)man har ju så många andra planer! =) Lycka till i hur du nu än gör! kramar!

2011-02-02 @ 18:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0