En doft av hästar.

Gokväll :)

Nu är jag hemkommen från jobbet och sitter och känner mig sådär mysigt frusen. Jag valde att gå från stationen istället för att vänta på bussen. Gjorde det lite medvetet för att känna att det är extra skönt att ta ett bad sen! Haha snacka om att vara hurtig.

Idag när jag tittade in i salladsrummet så kände jag en doft som fick mig att tänka på nått alldeles speciellt. Doften jag kände luktade precis som det ibland luktade i BastmoraStallet när jag var där på ridläger för många år sen.
Det var en blandning av hästarnas myggmedel som luknade citron och den vanliga stalldoften.
Den doften får mig att rysa lite! Man kan nästan känna hur man står där i stallgången med solen i ryggen och känner hur lugnt allting är. Maní, min häst som jag alltid red när vi var där, hade sin box närmast dörren till höger. Där på dörren hade jag hängt ett mjukishjärta där det lite slarvigt nerskrivet stod hans namn. Tänk va gulligt :)
Han var brun men nästan lite år det röda hållet. Och en tjock lugg som hängde ner i ögonen. I pannan hade han en liten stjärna också.
Han var alltid den som fick gå först i ledet när vi red ut i skogen eftersom han var så van och alltid tog de bästa vägarna. De andra hästarna följde efter som ett litet tåg :)

Mycket hände verkligen på de där ridlägrena. Hästan som smet, avbockade tjejer, folk som fastnade i träd(Jag), Bergochdalbana med hästar på en plats med upp och nedförsbackar i skogen.
Jag och Man'i var till och med i Kamratposten en gång! Den sidan envisas Lollo(Ridläraren) ha uppsatt i Klubbrummet även fast jag alltid vänder på den när jag är där.

XOXO Elin


Kommentarer
Postat av: Lisa

Underbara minnen du verkar ha :) Du måste gå till läkaren o reda ut din "allergi" så att du kan följa med till Teitur igen ju!! :)

2011-01-20 @ 10:56:40
URL: http://dearmcfadden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0