Minnen.

På morsdag åkte jag, Mattias och Nina hem till mig mamma för att fika och umgås lite :) Stefan skulle jobba som vanligt. Men vad kan man göra. Jag satt och kollade i gamal fotoalbum och kom på idén att ta kort på några av korten från mormors hus, som för i övrigt är rivet sedan långt tillbaka. Det är nått som säkert många är trötta på att höra om. Men jag har ju kvar mina minnen och saknaden iallafall. Jag hatar verkligen de männen som då bestämde att riva alla husen för att få plats med Högskolan. HATAR. Hoppas ni lider av nån ovanlig sjukdom allihopa. Det roliga är att mormors hus aldrig hade behövt blivit rivet eftersom det nu står en barack där hennes tomt var, som får agera dagis. Helt bortslösat och idiotiskt. Det enda som är kvar som gör oss påminda om huset är träden och buskarna som fanns i hennes stora trädgård. Äppelträdet syns speciellt bra eftersom formen är så speciell. Det är svårt att förstå hur jag känner om man aldrig vart inne i mormors hus. Jag lovar.

Här kommer några kort. Dock ska jag kolla om jag har fler i mina fotoalbum i källaren.


Kusin Ellen och Lina nån jul i mormors kök.


Bror och Kusin fredrik i köket.


Jag och min kusin Rebecka en jul i mormors vardagsrum.


Älskade mormor tittar ut. också i vardagsrummet. De flesta bilderna är därifrån eftersom det va där i firade jul varje år. hela släkten.




Jag och Becky igen. Våra julklapps Pocahontas är med haha

XOXO Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0